Mariusz Sieniewicz
WSZYSTKIM ZYGMUNTOM MIĘDZY OCZY!!!
według powieści "Czwarte niebo"
adaptacja i reżyseria: Marek Fiedor
scenografia: JanKozikowski
reżyseria świateł i projekcje: Wojciech Puś
muzyka i opracowanie muzyczne: Tomasz Hynek
Mariusz Sieniewicz, prozaik, uznawany za jednego z najciekawszych autorów młodego pokolenia. Urodził się w 1972 roku w Olsztynie. Debiutował powieścią "Prababka" w roku 1999. Publikował m.in.w "Krytyce politycznej", internetowej "Witrynie czasopism", Borussi", "Fa-arcie", "Przeglądzie Artystyczno-Literackim", "Ha!arcie". W latach 1999-2005 był asystentem w Katedrze Literatury Współczesnej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, od sezonu 2005/06 pracuje w Teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie. W roku 2004 stypendysta międzynarodowego projektu "Homines Urbani", zorganizowanego przez Instytut Książki i Willę Decjusza w Krakowie. W roku 2005 rekomendowany przez Olgę Tokarczuk na Międzynarodowych Targach Książki w Lipsku. W 2003 roku opublikował drugą powieść, "Czwarte niebo" (Wydawnictwo W.A.B.), nominowaną do Paszportów "Polityki" i Nagrody Literackiej NIKE. W 2005 ukazał się zbiór jego opowiadań "Żydówek nie obsługujemy" (W.A.B.), który przyniósł mu ponownie nominację do Paszportów "Polityki" oraz tytuł "Książki Wiosny 2005" przyznany przez Bibliotekę Raczyńskich i Poznański Przegląd Nowości Wydawniczych.
Jego prozę tłumaczono na język niemiecki, rosyjski, chorwacki i litewski.
Marek Fiedor Reżyser, ur. 1962, absolwent teatrologii UJ i reżyserii PWST w Krakowie. Współpracował m.in. ze Starym Teatrem w Krakowie ("Zdrada" Pintera, "Don Kichote" Cervantesa, "Peer Gynt" Ibsena oraz "Don Juan" i "tryptyk wyspiański" według własnych scenariuszy), Teatrem im. W. Horzycy w Toruniu ("Nie igra się z miłością" Musseta, "Ożenek" Gogola, "Paternoster" Kajzara, "Anioły w Ameryce" Kushnera), Teatrem Polskim w Poznaniu ("Proces" Kafki, "Biesy" Dostojewskiego, "Kobieta sprzed 24 lat" Schimmelpfenniga), Teatrem im. J. Kochanowskiego w Opolu ("Niewinni" Brocha, "Sytuacje rodzinne" Srbljanović, "Matka Joanna od Aniołów" według Iwaszkiewicza, "Format: Rewizor" według Gogola), Teatrem Dramatycznym w Warszawie ("Samobójca" Erdmana). W Teatrze Polskim we Wrocławiu zrealizował "Mewę" Czechowa w 1995 roku. Jest laureatem wielu nagród: Nagrody im. Bohdana Korzeniewskiego (1997), Grad Prix 1 Festiwalu Komedii "Talia" w Tarnowie (1997) za "Ożenek", wyróżnienia Opolskich Konfrontacji Teatralnych 2001 za "tryptyk wyspiański". Najwięcej nagród przyniosło mu przedstawienie "Matka Joanna od Aniołów" - m.in. Grand Prix i nagrodę za reżyserię Opolskich Konfrontacji Teatralnych (2002), Grand Prix Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy (2002), dwie nagrody Festiwalu Sztuki Reżyserskiej Interpretacje w Katowicach (2003), nagrodę dla najlepszego reżysera na toruńskim Kontakcie (2003), a także nagrodę im. Konrada Swinarskiego dla najlepszego reżysera sezonu 2001/2002.
Jan Kozikowski, scenograf, absolwent PWST i student Katedry Scenografii ASP w Warszawie. Z reżyserem Markiem Fiedorem spotkali się po raz pierwszy przy scenicznej adaptacji powieści "Niewinni" Brocha w Teatrze im. J. Kochanowskiego w Opolu. Tam wspólnie zrealizowali jeszcze "Sytuacje rodzinne"Srbljanović i docenioną na wielu teatralnych spotkaniach "Matkę Joannę od Aniołów" wg Iwaszkiewicza. Następnie w Teatrze Polskim w Poznaniu pracowali razem przy "Procesie" Kafki i "Biesach" Dostojewskiego. Inne jego realizacje scenograficzne to m.in. "Wesołe kumoszki z Windsoru" i "Król Lear" Szekspira w reż. Piotra Cieplaka w T. Powszechnym w Warszawie, "Kartoteka" Różewicza w Gnieźnie i "Nundum" Amejko w Teatrze Polskim w Warszawie w reż. Piotra Kruszczyńskiego, "Śmierć komiwojażera" Millera w reż. Jacka Orłowskiego w Teatrze im. Jaracza w Łodzi, "Kraksa" Durrenmatta w reż. Wojtka Smarzowskiego w Starym Teatrze w Krakowie, "Paragraf 22" Hellera w reż. Tomasza Obary w Teatrze im. Jaracza w Olsztynie. Współpracował także z teatrem "Montownia" jako autor scenografii do "Testosteronu" Saramanowicza w reż. Agnieszki Glińskiej i "Peer Gynta" Ibsena w reż. Marka Pasiecznego. Ma na swym koncie scenografię do filmu "Pół serio" i kostiumy do filmu "Ciało" (scenariusz i reżyseria A. Saramonowicz i T. Konecki). Podobnie jak Zygmunt, Trawka, Rubin i Bocian pochodzi z rocznika '70 (+1).
Wojciech Puś, rocznik '78, reżyser świateł. W 2004 roku ukończył Wydział Operatorski w PWSFTViT w Łodzi. Debiutował rok później we Wrocławskim Teatrze Współczesnym światłami do "Speaking in Tongues" ("Nie do pary") Andrew Bovella w reżyserii Agnieszki Olsten. Kolejne realizacje to:
- Howie the Rookie Marka O'Rowe'a w reżyserii Bartosza Kowalczyka (Teatr Studyjny w Łodzi)
- Kraksa Friedricha Durrenmatta w reżyserii Wojtka Smarzowskiego (Narodowy Stary Teatr W Krakowie),
- Kobieta sprzed 24 lat Rolanda Schimmelpfeniga w reżyserii Marka Fiedora (Teatr Polski w Poznaniu),
- Alina na Zachód Dirka Dobbrowa w reżyserii Pawła Miśkiewicza (Teatr Dramatyczny w Warszawie)
- Uciekający samolot Kamena Donewa w reżyserii Jarosława Tumidajskiego (Wrocławski Teatr Współczesny).
Na scenie Teatru Narodowego w Warszawie przygotowuje światła do "Nory" Henryka Ibsena w reżyserii Agnieszki Olsten (planowana premiera: kwiecień 2006). Poza teatrem pracuje w PWSFTViT (asystent Józefa Robakowskiego) w materii video i nowych mediów.
www.wojciechpus.com
Tomasz Hynek, urodzony w 1968, absolwent Wydziału Dyrygentury Chóralnej warszawskiej Akademii Muzycznej oraz Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej w Warszawie. Komponuje muzykę teatralną i reżyseruje. Jest autorem muzyki do wielu przedstawień Marka Fiedora, m.in. "Anioły w Ameryce" Kushnera, "Sytuacje rodzinne" Srbljanović, "Matka Joanna od Aniołów" Iwaszkiewicza,"Format: Rewizor" wg Gogola, "Baal" Brechta, "Proces" Kafki, "Biesy" Dostojewskiego. Wyreżyserował m.in.: "Małego księcia" Exupery'ego (Teatr Dramatyczny w Białymstoku), "Alicję w krainie czarów" Carrolla (Teatr Dramatyczny w Warszawie) "Suburbię" Bogosiana (PWSFTViT Łódź), "Czarujący korowód" Schwaba, "Piaskownicę" Walczaka , "god.com" wg Becketta w Teatrze im. Kochanowskiego w Opolu. Za muzykę do "Matki Joanny od Aniołów" otrzymał nagrodę na MFT KONTAKT w Toruniu (2003). Nagrody przyniosły mu także prace reżyserskie. "Suburbia" została uznana najlepszym spektaklem Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi, otrzymała również nagrodę zespołową na Festiwalu Szkół Teatralnych w Brnie (2002), "Piaskownica" znalazła się w finale XI Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej (2005). Jest autorem aranżacji do recitali piosenki aktorskiej, ma na swoim koncie kilka płyt,m.in.: "Spokój w głowie" (koncert na podstawie wierszy Tymona Feusette'a), "Pasja według Św. Jana" Arvo Pärta (dyrygent).